ALlgemene Voorwaarden

Door deel te nemen aan onze diensten, cursussen, sessies, retraites, en andere activiteiten, stemt u in met en gaat u akkoord met de geldende algemene voorwaarden van Inner-Breath, zoals beschreven in de hieronder vermelde ‘ALGEMENE VOORWAARDEN’ sectie. Het is van essentieel belang dat u deze voorwaarden zorgvuldig doorleest en begrijpt voordat u deelneemt.

U erkent en stemt ermee in dat uw deelname aan enige activiteit van Inner-Breath automatisch betekent dat u gebonden bent aan de bepalingen en voorwaarden zoals uiteengezet in de algemene voorwaarden. Deze voorwaarden regelen uw relatie met Inner-Breath met betrekking tot de aangeboden diensten en activiteiten.

Indien u niet akkoord gaat met enige bepaling van de algemene voorwaarden, verzoeken wij u vriendelijk om niet deel te nemen aan onze diensten en activiteiten.

Uw deelname wordt beschouwd als uw ondubbelzinnige instemming met en acceptatie van alle voorwaarden die zijn vastgelegd in de algemene voorwaarden.

Bij vragen of onduidelijkheden over de inhoud van de algemene voorwaarden, verzoeken wij u contact op te nemen met ons.

Dank u voor uw begrip en medewerking.

Artikel 1. Definities

  1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer: Inner Breath, die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten;

Opdrachtgever: de persoon, onderneming of instantie die de opdracht voor de werkzaamheden verstrekt;

Diensten: alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij opdrachtnemer diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen;
  1. Niet alleen opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen;
  2. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de opdrachtgever;
  3. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

Artikel 3. Offertes

  1. De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd;
  1. De prijzen in de genoemde offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven;
  2. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst

  1. Met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten leiden voor opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting, waarbij opdrachtnemer gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment van nakomen van opdrachtnemer verlangd kan worden. Opdrachtnemer zal de richtlijnen en gedragsregels van de NOBCO naar beste inzicht en vermogen naleven;
  1. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit zal altijd in overleg met de opdrachtgever geschieden;
  1. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen;
  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uit gegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn;

Artikel 5. Contractsduur en opzegging

  1. Als de tussen partijen gesloten overeenkomst betrekking heeft op het meer dan eenmaal leveren van dezelfde prestatie, wordt deze geacht te zijn aan gegaan voor onbepaalde tijd tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Beide partijen kunnen te allen tijde de overeenkomst schriftelijk opzeggen. Indien de duur van de opdracht een jaar of langer is, dienen partijen een opzegtermijn van tenminste 3 maanden in acht te nemen.

Artikel 6. Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig aanpassen;
  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen;
  1. Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten;
  1. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

Artikel 7. Geheimhouding

  1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  1. Aan de opdracht zal door opdrachtnemer niet zonder toestemming van de opdrachtgever extern gerefereerd worden.
  2. De Inner-breath method blijft eigendom van Inner-Breath, deelnemers mogen na ontvangst van hun certificaat de Inner-breath method ook inzetten tijdens sessies of behandelingen van cliënten. De deelnemer is verplicht Inner-Breath te noemen op hun website, social media, folders en/of elke vorm van marketing wanneer zij deze methode inzetten. Ook zijn zij verplicht jaarlijks een opfris dag te volgen bij Inner-Breath wanneer zij de methode inzetten. Wanneer de deelnemer voor eigen gebruik de methode inzet, aldus alleen op zichzelf gebruikt hoeven zij hier geen opfris dag voor te volgen.
  3. Het is verboden de geleerde stof te kopiëren of rechtstreeks door te geven aan derden. Indien dit wel gebeurd wordt de deelnemer verantwoordelijk gehouden voor eventuele schade en misgelopen inkomsten aan Inner-Breath.

Artikel 8. Intellectuele eigendom

  1. Voor zover Auteurs-, merk-, modellen-, handelsnaam-, of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaresse van deze rechten. De opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de opdrachtgever verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam-, en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen;
  1. Opdrachtnemer behoudt het recht om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 9. Betaling

  1. Betaling dient tenzij schriftelijk anders overeengekomen te geschieden binnen 21 dagen na factuurdatum, op een door opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, compensatie of opschorting uit welke hoofde dan ook;
  1. Indien de opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is. In geval van betalingsverzuim door de opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd alle ten behoeve van de opdrachtgever te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de opdrachtgever schadeplichtig kan worden.
  1. Ingeval van betalingsverzuim is de opdrachtgever voorts een vertragingsrente verschuldigd over de openstaande vorderingen gelijk aan de wettelijke rente;
  1. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn;
  2. Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur;
  1. Als van opdrachtnemer meer dan de gebruikelijke inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan opdrachtnemer voor aanvang van haar werkzaamheden betaling(of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.
  2. Bij annulering van de sessie, afspraak of training door de opdrachtgever gelden de volgende voorwaarden: 
    tot 30 dagen 100% retour van aankoopbedrag
    tot 14 dagen 50% retour van aankoopbedrag
    tot 7 dagen 20% retour van aankoopbedrag
    Korten dan 7 dagen  0% retour van aankoopbedrag
De opdrachtnemer heeft 14 dagen te tijd om dit bedrag terug te storten. 

Artikel 10. Incassokosten

  1. Ingeval opdrachtnemer om haar moverende reden besluit een vordering wegens niet-betaling van een of meer niet betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is de opdrachtgever naast de verschuldigde hoofdsom en rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. Daaronder zullen steeds zijn begrepen de kosten van incassobureaus, alsmede de kosten en honoraria van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten bedraagt tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van opdrachtnemer
  1. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft;
  1. In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag,
  1. Indien door of in verband met het verrichten van diensten door opdrachtnemer of anderszins schade aan personen of zaken wordt toegebracht, waarvoor opdrachtnemer aansprakelijk is, zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van de door opdrachtnemer afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering, met in begrip van het eigen risico dat opdrachtnemer in verband met die verzekering draagt.
  1. Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

Artikel 12. Annulering/ beëindiging van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een cursus, training, retraite, sessie te annuleren of deelname van een opdrachtgever te weigeren dan wel de door de opdrachtgever aangewezen opdrachtgever te weigeren Bij een tussentijdse beëindiging van de cursus, om wat voor reden dan ook (dus ook bij overmacht zoals ziekte e.d. ), vindt geen restitutie, verrekening of doorschuiving van het cursusgeld plaats. Ook al zou de cursus na 1 les niet meer voortgezet kunnen worden of u heeft helemaal geen lessen kunnen volgen, vindt geen restitutie, verrekening of doorschuiving plaats. Het is mogelijk de lessen / sessies in te halen bij een volgend aanbod.
  2. Indien een cursus als gevolg van overmacht en/of een besluit van de overheid (zoals Corona-richtlijnen) wordt geannuleerd, vindt geen terugbetaling plaats, indien mogelijk zal de cursus online verzorgd worden en indien een retaite niet meer mogelijk is zal deze worden verplaatst en anders voor een retaite wordt een voucher (geldigheidsduur één jaar) verstrekt dat recht geeft op een vergelijkbare retraite.

Artikel 13. Persoonsgegevens

  1. Door het aangaan van een overeenkomst met opdrachtnemer wordt aan opdrachtnemer toestemming verleend voor automatische bewerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens zal opdrachtnemer uitsluitend gebruiken voor haar eigen activiteiten.

Artikel 14. Geschillenbeslechting

  1. Op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing;
    Geschillen voortvloeiende uit overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn.
  2. De deelnemer verklaart bij het deelnemen aan een ceremonie van Inner Breath, vrij te zijn van psychose of enig ander psychiatrische indicatie die gevaarlijk is in combinatie met Plantmedicijn.
  3. De deelnemer verklaart aan Inner Breath geen medicijnen te gebruiken die gevaarlijk kunnen zijn in combinatie met Plantmedicijn of ademsessie. Wanneer binnen een maand voor aanvang van een ceremonie blijkt dat de cursist medicijnen nodig heeft, meldt zij dit aan Inner Breath.
  4. De deelnemer verklaart aan Inner Breath geen drugs te gebruiken die gevaarlijk kunnen zijn in combinatie met Plantmedicijn of de ademsessie. Wanneer binnen een week voor aanvang van een ceremonie blijkt dat de cursist drugs heeft gebruikt, meldt zij dit aan Inner Breath.
  5. Medische indicaties als hartklachten en hoge bloeddruk vormen een contra-indicatie voor het gebruik van Plantmedicijn. De deelnemer verklaart aan Inner Breath geen van deze klachten te hebben.
  6. De deelnemer verklaart bij het deelnemen aan een ceremonie van Inner Breath niet zwanger te zijn.
  7. Uit oogpunt van veiligheid heeft Inner Breath het recht om een deelnemer (nog) niet te laten deelnemen aan een dienst.
  8. Deelnemers kunnen alleen deelnemen aan een dienst als er voor aanvang van de ceremonie een verklaring is ondertekend. De volledige verklaring ontvangt de deelnemer per ter plaatsen

Artikel 15 AVG + Privacyverklaring

  1. Inner-Breath voldoet aan de grondslagen welke vereist zijn bij AVG, Inner-Breath gebruikt de persoonlijke gegevens tijdens de sessies, trainingen, retraites en online sessies. Het is voor de veiligheid van de deelnemer en Inner-Breath van groot belang dat zij de persoonsgegevens inleveren
  2. Teamleden of samenwerkende partijen van Inner-Breath hebben toegang tot deze gegevens, zij assisteren bij sessies en het is van groot belang voor ieders veiligheid dat zij van alle gegevens op de hoogte zijn
  3.  Al het beeldmateriaal wat door en bij Inner-breath wordt gemaakt is eigendom van Inner-breath. Inner-breath mag dit beeldmateriaal gebruiken voor de sociale kanalen of de website. 

Artikel 16 Online Sessies

  1. Inner-Breath is op geen enkele manier verantwoordelijk of kan verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele schade na een online sessie. De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor zijn deelname en dient de contra-indicaties gelezen te hebben voor deelname. De online sesies worden via Zoom gehouden.

Artikel 17 Beeldmateriaal

  1. Al het beeldmateriaal blijft eigendom van Inner-Breath, het mag op geen enkele wijze gekopieerd of verspreidt worden. Ook kunnen hier geen rechten aan ontleend worden. Inner-Breath is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor eventuele schade na het zien van het beeldmateriaal. De deelnemer dient de contra indicaties te hebben gelezen en na te leven en blijft zelf verantwoordelijk voor zijn of haar acties.
  2. Wanneer je een event, cursus of ander door Inner-Breath georganiseerd iets deelneemt stem je toe met het maken van beeldmateriaal. Indien je dit niet wil dien je dit vooraf aan te geven. Inner-breath heeft toestemming om het gemaakte beeldmateriaal te gebruiken. 

Lees ook onze contra indicaties